Jak rozwiązywać spory w miejscu pracy?

Istnieje parę zasadniczych kroków, dzięki którym można radzić sobie z rozwiązywaniem konfliktów w miejscu pracy. Za każdym razem, kiedy grupa ludzi współpracuje nad zleconym im zadaniem istnieje duża szansa, iż pojawią się konflikty. Niekiedy sprostanie kłopotom jest nieskomplikowane do wykonania, ale w innych przypadkach sytuacja może się wymknąć z pod kontroli bardzo szybko stwarzając nieprzyjazne środowisko pracy dla wszystkich.

Jednym z największych błędów jakie popełniają prezesi i kierownicy celem uniknięcia problemów jest nadzieję w to, iż pracownicy sami będą na siebie skupiać uwagę i kontrolować się nawzajem. To jest błąd. Czasami kłopoty okazują się rozwiązane, ale po prawdzie „gotują się” w ludziach oczekując na okazję do „wybuchu”.

Istotne jest, aby rozwiązać każdą sytuację tak prędko, jako to będzie realne. Pierwszym krokiem jest spotkanie się z obiema pokłóconymi stronami równocześnie. Sporo osób popełnia błąd spotykając się osobno ze stronami sporu. To nieraz powoduje jeszcze większą niechęć. Poprzez zbiorowe narady nikt nie poczuje się zlekceważony albo zaatakowany.

Nadanie wszystkim zaangażowanym szansy na porozmawianie o swoich obawach jest najbardziej odpowiednim sposobem na pojednawcze rozwiązanie. Przeciętny człowiek powinien otrzymać parę minut by przemyśleć sytuację. Wtedy będzie on mógł zaoferować parę pomysłów, żeby jak najskuteczniej rozwiązać problem. To daje każdemu poczucie bycia słyszanym i jest konstruktywnym środkiem na powrót na stosowne tory.

Zasadnicze jest by podkreślić to, że ludzie nie muszą się lubić, natomiast trzeba traktować się z szacunkiem i życzliwością.

Postępując krok po kroku osiągalne jest efektywne rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy. Nieprzyjazne środowisko tyczy się wszystkich zatrudnionych. Jeżeli kłopoty pozostaną zlekceważone będą błyskawicznie narastać. Rozwiązanie umowy o pracę to ostateczność.

Advertisements